Waar kan ik de actuele status van mijn order zien?
Via onze zusterwebsite www.bruder-speelgoed.nl kunt u de actuele status van uw order bekijken. Elke wijziging
van de status wordt daar real-time bijgewerkt. Betalingen worden meerdere malen per (werk-)dag gecontroleerd en
bijgewerkt. Nadat de order is vrijgegeven kunt u direct zien of deze al is ingepakt, of indien er bijvoorbeeld niet
beschikbare onderdelen of artikelen in zitten, deze al beschikbaar zijn. Bekijk nu uw orderstatus:
bekijk orderstatus
terug
Levering en verzending Nederland
Standaard gratis verzending naar een adres in Nederland. Voor adressen buiten Nederland gelden toeslagen, zie onder "levering en verzending buitenland".
We verzenden met diverse partijen, waaronder PostNL, GLS en DPD. Afhankelijk van de afmetingen van de zending en eindbestemming kiezen wij welke
transporteur uw pakket gaat vervoeren. U heeft als klant in dit proces geen keuze mogelijkheid. Een bestelling wordt pas verzonden nadat het gehele bedrag
is voldaan middels online betaling of bankoverschrijving.
terug
Levering en verzending buitenland
Voor zendingen naar een adres buiten Nederland gelden aanvullende kosten. Voor België bedraagt de toeslag € 2,00. Overige landen tarieven op aanvraag.
terug
Levering onder rembours
We leveren niet meer onder rembours aangezien de rembours kosten dermate hoog zijn en administratieve handelingen te tijdrovend zijn.
terug
Afhalen van orders
Afhalen van orders is helaas niet meer mogelijk. In het verleden hebben we deze optie wel aangeboden, maar vanwege de verstoring op het orderproces
en de vele last minute wijzigingen op orders tijdens het afhalen, hebben we besloten deze optie niet meer aan te bieden.
terug
Bevestiging en factuur
Binnen enkele minuten na plaatsing van uw bestelling ontvangt u per e-mail een orderbevestiging met daarop het factuurbedrag. Indien deze na
30 minuten nog niet is ontvangen, graag een mailtje naar info@jongens-speelgoed.nl. Wij sturen u dan een kopie van de orderbevestiging.
Alle bedragen zijn inclusief BTW.
terug
Telefonische bereikbaarheid
Heeft u vragen of opmerkingen, dan kunt u deze via het contactformulier stellen. We zullen uw vragen dan ook zo snel en compleet mogelijk proberen
te beantwoorden. We hebben bewust geen telefonische klantenservice. De praktijk heeft uitgewezen dat goedgestelde vragen per mail vele malen sneller
en accurater zijn te beantwoorden. Tevens voorkomt dit verwarring over of iets nu wel of niet was afgesproken. Mailwisselingen zijn duidelijk, inzichtelijk
en terugleesbaar. En, misschien wel de belangrijkste reden: flink lagere kosten, waardoor we ook de productprijzen laag kunnen houden.
terug
Algemene gegevens Remiko / Jongens-speelgoed.nl
Remiko - Jongens-speelgoed.nl
Doormanstraat 43
7731 BP Ommen
0529-466019 (wij zijn vaak niet telefonisch bereikbaar - geen telefonische verkoop, klik
hier voor klantenservice)
info@jongens-speelgoed.nl
KvK: 69594570
Btw-nr: NL857932391B01
terug
De mensen achter Remiko / Jongens-speelgoed.nl
Wij hebben Remiko, een verbastering van onze namen (Renate en Michael Koot) in 2006 opgericht nadat we veelvuldig in de speelgoedwinkel niet die
artikelen konden aanschaffen die onze zoons graag voor hun verjaardag wilden. Aangezien wij niet de enigen waren met dat probleem, zijn wij destijds
een internetwinkeltje begonnen. Inmiddels verkopen we dus niet meer alleen speelgoed en beheren we diverse online winkels vanuit ons grote magazijn
(ca. 2000m3) in Ommen. Een aantal van onze andere webshops zijn:
www.bruder-speelgoed.nl
www.ministeck-online.nl
www.rollytoys-traptrekkers.nl
www.madetobedifferent.nl
Eén van onze speerpunten is de rode draad bij al onze shops: we proberen onze kosten zo laag mogelijk te houden, wat resulteert in betaalbare
prijzen. Geen toeters en bellen, geen "dure" service die eigenlijk nauwelijks gebruikt wordt maar wel arbeidsintensief (=duur) is. Zie ook
onze bedrijfsfilosofie.
terug
Betaalmogelijkheden
Betaling kan geschieden via iDeal, overschrijving naar onze bankrekening of via overschrijving naar ons Paypal-account (gebruik van Paypal geeft extra kosten, welke
wij door berekenen!).
terug
Wat is Paypal en hoe werkt het?
Paypal is een online betaalservice. (
www.paypal.com) Om gebruik te maken van deze dienst dient u
als gebruiker bij Paypal geregistreerd te zijn. Een account bij Paypal is gratis en stelt mensen in staat om geld over te maken naar een specifiek
e-mail adres.
terug
Verkeerde betaaloptie gekozen, wat nu?
Indien u een verkeerde betaaloptie heeft gekozen, bijvoorbeeld Paypal in plaats van betaling per bank, is dit geen enkel probleem. Wij controleren dagelijks
zowel onze bankrekening als ons Paypal account. Let er wel op dat u niet het ordernummer vergeet te vermelden. Vaak merken wij bij en/of rekeningen
dat er een andere naam op de overschrijving staat. Indien er ook geen ordernummer bij staat, kan het moeilijk worden om de betaling aan de juiste
order te koppelen met onnodige vertragingen tot gevolg.
terug
Herroepingsrecht
Na ontvangst van het product heeft u als consument een afkoelingsperiode van 14 dagen om zonder
opgave van redenen de overeenkomst te ontbinden en het product te retourneren. Daarbij draagt u
als consument zelf de kosten van de retourzending. Remiko zal in geval van ontbinding van de
overeenkomst, binnen 14 dagen na de ontvangstdatum van de retourzending het orderbedrag retour
storten. Hierbij dient het product onbeschadigd en indien mogelijk in originele verpakking en
ongebruikt te worden geretourneerd. (Oftewel, het moet in verkoopbare staat retour) Indien u nog
voordat u betaald heeft wilt afzien van de order is dat uiteraard ook mogelijk. In dat geval
ontvangen wij graag van u een reply op de orderbevestiging naar info@jongens-speelgoed.nl met
de vermelding dat u de order wenst te annuleren. Iedere retourzending dient te zijn vergezeld
van een kopie van de orderbevestiging, teneinde vertraging te voorkomen bij de verwerking van
de retourbetaling. LET OP: retouren welke onder rembours worden verzonden, zullen niet worden
geaccepteerd!
terug
Ik wil een order (of deel daarvan) retour sturen, welke regels gelden?
Na ontvangst van het product heeft u als consument een afkoelingsperiode van 14 dagen om zonder
opgave van redenen de overeenkomst te ontbinden en het product te retourneren. Daarbij draagt u
als consument zelf de kosten van de retourzending. Remiko zal in geval van ontbinding van de
overeenkomst, binnen 14 dagen na de ontvangstdatum van de retourzending het orderbedrag retour
storten. Bij retourzendingen van een deel van de order zal het bedrag van de betreffende
artikelen retour gestort worden. Hierbij dient het product onbeschadigd en indien mogelijk in
originele verpakking en ongebruikt te worden geretourneerd. (Oftewel, het moet in nieuwstaat
retour).
Waardevermindering
Bij eventuele schade of een ongefrankeerde zending kunnen wij kosten in rekening brengen, danwel
in mindering brengen op het retourbedrag. Dit geldt ook voor specifieke producten, welke eenmaal
geopend, danwel (deels) zijn gemonteerd (geweest), een aanzienlijke waardevermindering tot
gevolg kunnen hebben, waaronder:
- Artikelen welke in elkaar gezet moeten worden (bouwpakketten)
- Artikelen met batterijen
- Artikelen met stickers
Omdat we geen fysieke koopjeshoek hebben, is de restwaarde van retourartikelen welke
niet
in nieuw/verkoopbare staat verkeren voor ons nihil. Gelieve hier rekening mee te houden als u
toch een artikel retour zend terwijl deze niet aan de bovenstaande criteria voldoet.
Waar moet ik de retour heen sturen en waar moet ik om denken?
Remiko / Jongens-speelgoed.nl
Doormanstraat 43
7731BP Ommen
- altijd een kopie orderbevestiging toevoegen, anders kan de retourbetaling niet tijdig worden
verwerkt!
- retouren welke onder rembours worden verzonden, kunnen niet worden geaccepteerd!
- indien retouren ongefrankeerd worden toegezonden of "retour afzender" aan de postbode
worden overgedragen, zullen we voor de administratie- en portokosten € 7,95 (NL) in mindering
brengen op het retour bedrag. Voor ongefrankeerde retouren uit Belgie betreft het bedrag € 13,35.
- Voor retouren naar een ander adres dan bovenstaand kunnen wij geen aansprakelijkheid
accepteren.
Gegevensbeheer en Privacy
Remiko (op deze website Jongens-speelgoed.nl) kan persoonsgegevens over u verwerken, doordat u
gebruik maakt van de diensten van Remiko, omdat u deze zelf bij het invullen van het
contactformulier en/of het plaatsen van een order op onze website aan Remiko verstrekt. Remiko
kan de volgende persoonsgegevens verwerken:
- Uw voor en achternaam
- Uw adresgegevens
- Uw telefoon en/of faxnummer
- Uw e-mailadres
- Uw IP-adres
Waarvoor worden uw gegevens door Remiko gebruikt?
Remiko verwerkt uw persoonsgegevens om:
a. Uw order naar behoren te kunnen verwerken en naar u te kunnen verzenden
b. Uw vraag te kunnen beantwoorden
c. U op de hoogte te houden aangaande bedrijfsspecifieke aanbiedingen (nieuwsbrief)
d. U te verzoeken een beoordeling te geven over de verleende service (via Kiyoh)
Hoelang bewaart Remiko uw gegevens?
Remiko bewaart uw persoonsgegevens niet langer dan strikt nodig is om de doelen te realiseren,
waarvoor uw gegevens worden verzameld. Voor de verschillende doeleinden hanteren we de volgende
perioden:
- Gegevens naar aanleiding van een geplaatste opdracht / order: alle orders moeten voor de
belastingdienst 7 jaar worden bewaard. De gegevens worden in het achtste jaar na sluiting van
het betreffende boekjaar vernietigd.
- Gegevens naar aanleiding van een gestelde vraag via het contactformulier / losse email: alle
berichten worden standaard voor een termijn van een jaar aangehouden. Na dat jaar, worden de
gegevens periodiek verwijderd, met een maximum opslagtermijn van twee jaar.
Deelt Remiko uw gegevens met anderen?
Remiko verstrekt uw persoonsgegevens alleen aan derden indien dit nodig is voor de uitvoering
van een overeenkomst met u, of om te voldoen aan een wettelijke verplichting (beroep op garantie).
In kaart brengen van website bezoek
Op de websites van Remiko worden algemene bezoekgegevens bijgehouden, waaronder het IP-adres van
uw computer en het tijdstip van opvraging en gegevens die uw browser meestuurt. Deze gegevens
worden gebruikt voor analyses van bezoek- en klikgedrag op de website. Remiko gebruikt deze
informatie om de werking van de website te verbeteren. Deze gegevens worden zo veel mogelijk
geanonimiseerd en worden niet aan derden verstrekt.
Google Analytics
Remiko maakt gebruik van Google Analytics om bij te houden hoe gebruikers de website gebruiken
en hoe effectief de Adwords-advertenties van Remiko bij Google zoekresultaatpagina's zijn. De
aldus verkregen informatie wordt, met inbegrip van het adres van uw computer (IP-adres)
overgebracht naar en door Google opgeslagen op servers in de verenigde Staten. Lees het
privacybeleid van Google voor meer informatie. Google gebruikt deze informatie om bij te houden
hoe onze website gebruikt wordt, om rapporten over de websites aan Remiko te kunnen verstrekken
en om haar adverteerders informatie over de effectiviteit van hun campagnes te kunnen bieden
Google kan deze informatie aan derden verschaffen indien Google hiertoe wettelijk wordt
verplicht, of voor zover deze derden de informatie namens Google verwerken. Remiko heeft hier
geen invloed op. Remiko heeft Google geen toestemming gegeven om via Remiko of haar websites,
verkregen Analytics-informatie te gebruiken voor andere Google-diensten.
Gegevens inzien, aanpassen of verwijderen
U heeft het recht om uw persoonsgegevens in te zien, te corrigeren of te verwijderen. U kunt
een verzoek tot inzage, correctie of verwijdering sturen naar: info @ remiko.nl. Remiko zal zo
snel mogelijk, maar binnen vier weken, op uw verzoek reageren.
Beveiligen
Remiko neemt de bescherming van uw gegevens serieus en neemt passende maatregelen om misbruik,
verlies, onbevoegde toegang, ongewenste openbaarmaking en ongeoorloofde wijziging tegen te gaan.
De consumenten websites van Remiko maken gebruik van een betrouwbaar SSL Certificaat om te
borgen dat uw persoonsgegevens niet in verkeerde handen vallen. Als u de indruk heeft dat uw
gegevens niet goed beveiligd zijn of er aanwijzingen zijn van misbruik, of indien u meer
informatie wenst over de beveiliging van de door Remiko verzamelde persoonsgegevens, neem dan
contact op met Remiko:
Remiko
Postadres:
Doormanstraat 43
7731BP Ommen
of per mail: info @ jongens-speelgoed . nl
terug
Garantie en klachten
Jongens-speelgoed.nl draagt zorg voor een correcte afhandeling van uw bestelling. Op alle door
Jongens-speelgoed.nl geleverde producten zit garantie t.a.v. fabrieks-/montagefouten. U heeft de
verplichting om bij aflevering te onderzoeken of de producten aan de overeenkomst voldoen en in
goede staat verkeren. Indien dit niet het geval is, dient u Jongens-speelgoed.nl daarvan binnen
zeven dagen na ontvangst, schriftelijk en gemotiveerd in kennis te stellen, bij voorkeur
voorzien van fotomateriaal (max. grootte 2MB)! Belangrijk: schades of gebreken altijd eerst
melden (incl. foto's), niet zelf gaan 'repareren' en dan schade melden, hierdoor vervalt de
garantie! Moeten artikelen in elkaar gezet worden, maar is er een beschadigd onderdeel, dan
niet in elkaar zetten, maar de schade melden, eveneens om vervallen van garantie te voorkomen.
LET OP: veel, met name kunststof detail-onderdelen zijn kwetsbaar mbt (over)belasting bij
verkeerd gebruik. Beschadigingen welke zijn ontstaan tijdens/door gebruik van het artikel of
door montage vallen niet onder garantie. Vorderingen en verweren, gegrond op feiten die de
stelling zouden kunnen rechtvaardigen, dat het afgeleverde product niet aan de overeenkomst
beantwoordt, verjaren na verloop van twee jaar na ontvangst op het afleveradres.
Jongens-speelgoed.nl doet zijn uiterste best een goede relatie met zijn klanten te onderhouden
en zal dan ook altijd trachten bij geschillen tot een oplossing te komen die bevredigend is
voor beide partijen. Heeft u desondanks klachten, dan verzoeken wij u deze kenbaar te maken
via info @ jongens-speelgoed . nl.
Geschillen regeling
Indien u het niet eens bent met een klachtafhandeling kan er bemiddeling gezocht worden bij een
onafhankelijke derde partij. Hiervoor zijn wij aangesloten bijde Stichting Webshop Keurmerk.
Vanwege de wildgroei in consumentbehartigers, "onafhankelijke mediators", consumentenbelangen
organisaties etc. willen we u er op op wijzen dat alleen meldingen via Stichting Webshop Keurmerk
inhoudelijk zullen worden behandeld. Indien er geen overeenstemming gevonden kan worden,
kan de geschillencommissie een bindende uitspraak doen.
Verkeerd product geleverd
Als vaststaat dat de producten niet aan de overeenkomst beantwoorden, heeft u de keuze de
betreffende producten tegen retournering daarvan te laten vervangen door de correcte producten
dan wel de factuurwaarde daarvan na retournering terugbetaald te krijgen.
Beschadigd product
Indien u een product ontvangt welke is beschadigd, dan verzoeken wij u dit direct (uiterlijk 5 dagen na ontvangst) te melden
via info @ jongens-speelgoed . nl. Bij voorkeur met digitale foto's zodat wij dit ook direct aan
porteur kenbaar kunnen maken. We zullen u dan benaderen om tot een passende oplossing te komen.
Gebreken algemeen
Reclamering m.b.t. gebreken aan de producten dient bij voorkeur per e-mail naar info @ jongens-speelgoed.nl
te geschieden met digitale foto's van de gebreken. Houdt u alstublieft wel rekening met een
maximale e-mail grootte van 2Mb. Bij fabrikagefouten zullen we u op de door de fabrikant
voorgeschreven wijze verder helpen. Vaak zal dat bij Bruder-producten gaan in de vorm van een
vervangend onderdeel. Voor RC artikelen van Siku gelden afwijkende procedures, zie hieronder.
Siku Control
Mocht een Siku Control artikel niet goed (meer) functioneren dan biedt Siku zelf daar rechtstreeks
ondersteuning voor en kan het model indien nodig rechtstreeks voor reparatie naar
Siku worden gezonden. Hiervoor dient de klacht eerst rechtstreeks bij Siku te worden gemeld. Dat kan via
deze link.
terug
Afwijkingen van producten
Alle afbeeldingen op onze site zijn met zorg geselecteerd. Een enkele keer wijzigt het aanbod
van de producent qua kleur of specifieke uitvoering van het artikel. Ondanks dat wij hier zo
adequaat mogelijk op proberen te reageren als mogelijk is, kunnen wij anders dan
fabrieks-/montagefouten geen aansprakelijkheid accepteren voor afwijkingen in afbeeldingen en
teksten.
terug
Voorraad
Onze website is niet rechtstreeks gekoppeld aan onze actuele voorraad. Wij vullen meerdere malen
per week onze voorraad aan. Zodoende kunnen wij vrijwel alle orders binnen 1-2 werkdagen
verzenden.
terug
Levertijd
Doorgaans verzenden we alle artikelen (behalve onderdelen) uit eigen voorraad en gaan deze
normaliter binnen 1-2 werkdagen (ma-vr) na ontvangst van de betaling op de post. Vaak al op de
eerstvolgende dag, maar die garantie geven we niet. Heeft u haast vanwege een verjaardag, dan
graag de gewenste uiterlijke datum opgeven bij opmerkingen, dan kunnen we trachten uw order met
voorrang te behandelen. We verzenden met PostNL, GLS en DPD dus normaal zal de dag na verzending
het pakket bij u worden aangeboden. Houdt u er rekening mee dat het een tot twee dagen kan duren
voordat PostNL het pakje aflevert? Hierop kunnen wij helaas geen invloed op uitoefenen.
Orders welke online worden betaald (iDeal) worden direct verwerkt, orders welke per bank of
Paypal worden betaald, worden pas verwerkt nadat de betaling op onze rekening is ontvangen.
Bankbetalingen zorgen doorgaans voor minimaal een dag vertraging, gelieve hier rekening mee te
houden als u haast heeft.
terug
Verjaardagen
Indien u de order voor een verjaardag nodig heeft, verzoeken wij u de uiterste leverdatum te vermelden in uw bestelling (of na te sturen in een losse
e-mail onder vermelding van het ordernummer). Wij zullen dan onze uiterste best doen uw order op tijd bij u te krijgen, of indien dit niet mogelijk is,
u hiervan op de hoogte brengen en eventueel een alternatief te zoeken.
terug
Disclaimer
Ondanks dat onze website met de meeste zorgvuldigheid is samengesteld, kunnen wij geen enkele aansprakelijkheid aanvaarden voor afwijkingen in
prijzen, afbeeldingen en teksten, anders dan door grove nalatigheid. Neemt u bij twijfel contact met ons op via: info@jongens-speelgoed.nl
terug
Mijn vraag staat er niet bij.
Indien uw vraag nog niet beantwoord is, na het lezen van deze pagina, kunt u deze eenvoudig per mail stellen. Wij proberen uw vragen altijd zo snel
mogelijk te beantwoorden, vrijwel altijd binnen 1 werkdag. Klik
hier om uw vraag te stellen.
terug
|
| | |
|
| |
| © REMIKO 2024 | |